Sound of Data new voting partner for the Junior Eurovision Song Contest

Sound of Data new voting partner for the Junior Eurovision Song Contest

The European Broadcasting Union is delighted to announce the appointment of a new voting partner for the Junior Eurovision Song Contest.Rotterdam-based company ‘Sound of Data’ has been awarded the contract to conduct both the televoting and jury voting for the Junior Eurovision Song Contest for the upcoming editions. The Junior Eurovision Steering Group invited tenders for the competition’s voting platform at the beginning of 2014, and selected Sound of Data after reviewing all submissions. “The Steering Group was impressed with the vision that Sound of Data presented – not just for this year, but for the longer term on how the televoting can evolve,” said Vladislav Yakovlev, Executive Supervisor of the Junior Eurovision Song Contest. “Sound of Data has already presented us with some very exciting ideas as to how we can further develop voting at Junior Eurovision, and we look forward to working with them to bring their ideas to fruition.” Guido Jongen, Manager for Media Solutions at Sound of Data, added "We are very proud that EBU has chosen Sound of Data as their voting partner for the Junior Eurovision Song Contest. Our strong focus on international viewer interaction has paid off and has resulted in surprisingly new developments from which EBU will benefit. The first meetings and mutual visits have been very agreeable, which gives us the confidence that we are at the beginning of a very successful cooperation with a lot of future potential." Source: junioreurovision.tv

Sound of Data on stage in Moscow

Sound of Data on stage in Moscow

Jeroen van Velzen, CEO at Sound of Data will be presenting at the Online Travel 3.0 Conference in Moscow, organised by ATO Events on September 25th. Russia is becoming an important market for Sound of Data for both the Online Travel as well as the Corporate Travel domain.  The presentation given by Jeroen is titled: Mobile Technologies for Online Travel: Introduce; do not Ignore. We hope to see you there! For more information please go to the conference website: http://www.events.ato.ru/eng/events/90/programm/  

Jeroen van Velzen presenteert bij ACTE Stockholm

Jeroen van Velzen, CEO van Sound of Data, zal tijdens het ACTE Stockholm Education Forum een presentatie houden over 'de macht aan de reiziger'. De presentatie zal gaan over ontwikkelingen in consumenten technologie, de reisindustrie en het (on)vermogen van bedrijven hierop in te spelen. Paradigma verschuivingen in de maatschappij en 'nieuw management denken', leiden in de toekomst tot reisprogramma's waarin de reiziger centraal staat. Jeroen zal uitleggen waarom het logisch is om de reiziger meer macht te geven. Het ACTE Education Forum zal gehouden worden in Stockholm op 18 september. Het volledige programma, meer informatie en de registratie kan terug gevonden worden op de website van ACTE Stockholm Education Forum.  We hopen je daar te zien!

Sound of Data op de Business Travel Technology Day

Sound of Data op de Business Travel Technology Day

18 september 2014 zal Markus Emmer, Co-founder en Hoofd van Business Development bij Sound of Data spreken tijdens de Business Travel Technology Day. De Business Travel Technology Day is georganiseerd door de BTN Group, een onderdeel van Northstar Travel Media. Markus zal praten over Social Networking voor Travel Management. Voor het volledige programma en meer informatie kun je de website van de Business Travel Technology Day bezoeken. We hopen je daar te zien!

Aziaten meer moeite met offline gaan dan Europeanen

Aziaten meer moeite met offline gaan dan Europeanen

Vorige week liet een onderzoek van sunshine.co.uk over het Britse gebruik van mobiele devices zien dat Britten hun mobiele telefoon vaak gebruiken. Deze week heeft hotels.com een onderzoek gepubliceerd over de bereidheid van inwoners van diverse landen om hun telefoon thuis te laten tijdens hun vakantie.  Voornamelijk mensen uit Azië hebben geen goede werk-privé balans volgens dit onderzoek. De volledige top 6 is Aziatisch. Hotels.com, een internationaal website voor hotel boekingen en eigendom van Expedia, heeft 28 landen over de hele wereld onderzocht om de reiziger beter te begrijpen. De reizigers in Thailand zijn het minste bereid om hun mobiele toestel thuis te laten, namelijk voor 85%. Gevolgd door Zuid Korea (78%), Japan (69%), China (67%), Singapore (60%) en Taiwan (53%). De Verenigde Staten kan op nummer 17 gevonden worden met slechts 33% die onbereid is om losgekoppeld van hun smartphone op vakantie te gaan. Spanje, het meest verslaafde land van Europa op technisch gebied, staat op plaats 25 met slechts 23% en India kan gevonden worden op de laatste plaats (28) met slechts 20%. Dit is verassend, aangezien ze volgens een onderzoek van The Guardian in 2014 de op een na grootste smartphone markt in de wereld zullen hebben. Het boeken van reizen in India verschuift steeds meer van desktop naar mobiel en tablet. Zijn ze daar zo gewend aan smartphone dat ze hun vakantie liever zonder besteden? Voor Amerikanen is hun smartphone het tweede belangrijkste om mee te nemen op vakantie, naast hun paspoort. Toch probeert 7 van de 10 tijdens hun vakantie zo min mogelijk aan werk te denken en 1 van de 3 heeft zelfs spijt van de hoeveelheid tijd dat ze tijdens hun vakantie aan hun smartphone besteed hebben. Hieronder staat de volledige infographic met alle resultaten van het onderzoek van hotels.com. Je kan er op klikken om de foto in het groot te openen.

  Engels gebruik van smartphones in het buitenland

Engels gebruik van smartphones in het buitenland

Een onderzoek door sunshine.co.uk onder Britse reizigers laat zien dat 89 procent van de Britten hun smartphone mee naar het buitenland heeft gebracht op hun laatste reis. De top twee redenen voor het gebruik van de smartphone in het buitenland is om op de hoogte te blijven van alles wat er thuis gebeurt (41 procent) en om “op te scheppen over mijn reis” als tweede (32 procent). Meer dan 40 procent heeft Twitter ongeveer 4 keer gebruikt en bijna 60 procent van de Britse reizigers updatet zijn status op facebook gemiddeld 10 keer tijdens een reis van een week. Gemiddeld worden er 23 tekst berichten verstuurd, voornamelijk over het opscheppen over de reis. Het onderzoek toonde aan dat naast de 89 procent die hun telefoon meeneemt, 39 procent hun tablet mee neemt, 26 procent een e-reader en 11 procent een laptop. Het gebruik van internet behoort voor 51 procent van de reizigers tot de dagelijkse bezigheden tijdens een reis. Chris Clarkson, Managing Director van sunshine.co.uk, zei: “Reizigers moeten een beetje afstand creeeren tussen zichzelf en hun gadgets; ze thuis in de lade laten liggen is een goede start!” “Begreip me niet verkeerd, een laptop is noodzakelijk voor een zakenreis, een e-reader een grote toevoegen, maar niemand zit te wachten op constante updates over je reis, hoeveel je ook zou willen opscheppen over de cocktails bij het zwembad..”

WiFi tijdens je verblijf in het buitenland

WiFi tijdens je verblijf in het buitenland

Een paar jaar geleden was een schoon hotel en de mogelijkheid om je batterijen op te laden het enige wat nog uitmaakte tijdens een vakantie of zakenreis. De afgelopen jaren is dit enorm veranderd. Als we bij ons hotel zijn, willen we onze e-mail bijwerken, vrienden op de hoogte houden, restaurants in de omgeving vinden of andere websites bezoeken op het internet.   Een recentelijk onderzoek heeft ons laten zien dat de gemiddelde reiziger minimaal een uur per dag bezig is met het proberen te verbinden met social media, hun e-mail controleren of het bezoeken van hun favoriete website. We zijn hier zo mee bezig dat een nieuwe vakantie irritatie geboren is: een hotel met betaald of, nog erger, geen WiFi.   Meer dan de helft van de respondenten (51 procent) zegt dat gratis WiFi cruciaal is voor hun indruk van het hotel en hun hele reisbeleveing. Dat is meer dan een hotel met een zwembad (49 procent), vlakbij toeristische attracties zitten (41 procent) en TVs in de kamer (37 procent). Dit blijkt uit een onderzoek gedaan door de accomodation group Thistle Hotels, welke 2000 reizigers om hun mening gevraagd hebben. Hoe kan je online blijven tijdens je reis? Er zijn meerde manieren om tijdens je reis verbonden met het internet te blijven. Maar degene die we hier bespreken is het boeken van een hotel met goed (gratis) WiFi. Tegenwoordig is dat een stuk makkelijker vanwege allerlei nieuwe websites die je de laatste data omtrent draadloos internet in een hotel geven.   Veel hotels adverteren tegenwoordig met gratis WiFi, maar is dit echt gratis? Sommige bieden het alleen aan in de lobby van het hotel, anderen slechts een half uur gratis, terwijl weer anderen je eerst aan laten melden bij allerlei nieuwsbrieven e.d. Wanneer je eenmaal verbonden met het draadloze internet, varieert de snelheid ook nog van hotel tot hotel. Dus wanneer weet je wanneer een hotel goed gratis internet heeft?   Een nieuw initiatief is gestart wat alle data zoals sterkte en snelheid van het internet verzameld en analyseert van reizigers rond de hele wereld. Met hotelwifitest.com kan je verschillende steden opzoeken en kijken wat de internet snelheid in hotels is. De website deelt sterren uit aan hotels voor de snelheid, connectiviteit en betrouwbaarheid van het internet. 5 sterren betekent gratis en zeer goed WiFi, terwijl 1 ster betekent dat je voor het internet moet bepalen en/of het zeer langzaam is.   Ze verzamelen de data op basis van snelheidstesten die gedaan worden door de reizigers zelf. Wanneer je in een hotel bent, kun je naar de website gaan en aangeven dat je in een hotel zit en een snelheidstest doen voor dit hotel. Deze data wordt opgeslagen, geanalyseerd en getoond voor de volgende bezoekers.   Voor meer informatie: https://www.hotelwifitest.com/  

Nationale rouwdag voor de slachtoffers van vlucht MH17

Nationale rouwdag voor de slachtoffers van vlucht MH17

Nederland heeft op woensdag 23 juli een dag van nationale rouw afgekondigd ter nagedachtenis aan de 193 Nederlandse slachtoffers van het neerstorten van vlucht MH17. De eerste lichamen die geborgen zijn bij de ramp van vorige week, waarin 298 mensen zijn overleden, zullen om 16:00 in Nederland landen, opgewacht door hun nabestaanden. Koning Willem Alexander, Koningin Maxima en premier Rutte zullen ook aanwezig zijn op het vliegveld van Eindhoven om de lichamen op te wachten. Zodra de vliegtuigen geland zijn, zal een minuut stilte gehouden worden. Vlaggen op publieke gebouwen in heel Nederland zullen vandaag halfstok hangen, aldus Rutte. Vertegenwoordigers van een aantal van de 10 andere landen waarvan de burgers werden gedood zullen ook aanwezig zijn. Onze gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van alle passagiers en bemanningsleden aan boord van vlucht MH17. Ook bij Sound of Data zullen we een minuut stilte houden om alle slachtoffers van de ramp van Malaysia Airlines te herdenken.

Aantal vakanties stijgt nog niet

Aantal vakanties stijgt nog niet

De organisators van vakantiereizen merken pas relatief laat de effecten van het economisch herstel. De reizigers boeken nog geen grote reizen door de onzekerheid die zij hebben over hun financiële situatie. Het ING heeft hun jaarlijkse onderzoek uitgebracht voor de reisbranche: wat heeft dit voor gevolgen voor de online travel agencies en voor nieuwe (online) spelers? Minder vakanties in 2014 Het aantal personen dat op vakantie gaat in 2014 staat voor het tweede jaar op rij onder druk. Het ziet er naar uit dat het aantal vakantiegangers dit jaar met 1% afneemt ten opzichte van vorig jaar. Dit is een minder grote daling dan voorgaande jaren, waardoor de voorzichtige voorspelling gedaan kan worden dat dit volgend jaar voor het eerst weer stijgt. Grote oorzaak van deze daling is de onzekerheid op de arbeidsmarkt en de twijfelachtige eigen financiën. Het beeld bij de consument begint wel langzaam te kantelen. De koopkracht stijgt licht, het consumentenvertrouwen is verbeterd en naar verwachting nemen de totale consumentenbestedingen vanaf de 2e helft van 2014 weer wat toe. Online vakantie regelen populair Net als in 2007 gaan we gemiddeld 2,1 keer op vakantie, waarvan iets meer dan de helft in het buitenland plaats vindt. Door de economische omstandigheden is prijs steeds belangrijker in de reisbranche. Het aantal online reisaanbieders en vergelijkingssites blijft groeien waardoor de consument nu veel invloed uit kan oefenen over de prijs van een vakantie. Bijna 60% regelt de zomervakantie zelf; waarbij voor 30% de belangrijkste reden is om de regie en prijs in eigen hand te houden. Online spelers Inmiddels wordt online ruim € 3,8 miljard uitgegeven aan reizen, meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2005. Binnen een kort tijdsbestek kunnen nieuwe spelers een groot belang krijgen in deze markt doordat de gehele online reismarkt de afgelopen jaren veranderd is. Een grote nieuwkomer is Airbnb, die na Booking.com, Tripadvisor, Expedia en Hotels.com in de top 5 van meest bezochte websites staat voor online travel agencies. Ook vele andere initiatieven die goedkope reizen aanbieden stijgen de laatste tijd enorm, zoals bijvoorbeeld Travelbird of het nieuwe Nederlandse alternatief srprs.me, waar je voor een vaste prijs een reis naar een onbekende bestemming krijgt. Je bestemming wordt pas onthuld op het moment dat je op het vliegveld bent. Vliegtuigmaatschappijen online zichtbaarder Voor vliegtuigmaatschappijen is het van groot belang om grip op het boekingsproces van de klant te houden. Dit omdat het de aanbieders niet alleen direct omzet oplevert, maar ook de kennis over het gedrag en de voorkeuren van de doelgroep. De vliegtuigmaatschappijen zijn online steeds meer zichtbaar en richten zich op het online boeken via hun eigen website. Luchtvaartmaatschappijen moeten het van hun loyaliteit hebben en proberen met een actief prijsbeleid boekingen direct via hun eigen site binnen te halen. Hiermee pakken ze langzaam terrein terug van de online travel agencies. De fysieke vestigingen van reisbureaus zijn het kind van de rekening van de toenemende internetactiviteit. Het aantal reisbureaus daalde fors in 2013 (-13%). Sinds begin 2010 is het aantal bureaus met meer dan een kwart gekrompen. Het aantal filialen daalt daarbij even snel als het aantal vestigingen van zelfstandigen.   Bron: Het volledige rapport van de ING is hier te downloaden.

Draagbare technologie in de reisbranche

Draagbare technologie in de reisbranche

Met de opkomende geruchten over een nieuw horloge gemaakt door Apple, de aankondiging van een nieuwe draagbare fitness tracker van Microsoft en de lancering van de nieuwe LG G Watch op 8 juli, zullen de early adopters binnenkort beginnen met het dragen van hun slimme horloges. Logischerwijs zal dit (uiteindelijk) de manier waarop smartphones gebruikt worden en de manier waarop mensen belangrijke berichten lezen enorm veranderen. Ook voor de reisbranche zal dit consequenties met zich meebrengen. Eindeloze mogelijkheden De mogelijkheden met slimme horloges zijn eindeloos. Gemiddeld kijken mensen meer dan 100 keer per dag op hun smartphone, waardoor deze slimme horloges je op een snelle manier met relevantie informatie kunnen voorzien waardoor je nooit meer een belangrijk bericht zal missen. Het kan je leven een stuk makkelijker maken door het onthouden van details zoals je laatst bestelde bezorgmaaltijd. Op het moment dat je nog geen diner gehad hebt, krijg je een notificatie op je horloge waarmee je met 3 klikken je vorige maaltijd kunt bestellen. Reisbranche Met deze nieuwe slimme horloges is het enige wat je hoeft te doen ze om je horloge te dragen. Ze geven je automatisch alle relevantie informatie voor je reis. De ochtend van vertrek laat het je vluchtstatus zien, of je vlucht vertraging heeft of op tijd is en je boarding pass zodat je deze niet hoeft te printen. Het laat de informatie van het hotel zien, vanaf hoe laat je kan inchecken, het adres en overige informatie. Met een veegbeweging naar links kan je de weersvoorspellingen zien, zodat je weet welke kleren je moet inpakken. Omdat het slimme horloge weet waar je op dat moment bent, kan het je voorzien van nuttige informatie wanneer je op je plek van bestemming bent gearriveerd. Vertrektijden van het openbaar vervoer vanaf de plek waar je nu bent naar het hotel toe, het weer op de plek waar je op dat moment bent, interessante restaurants in de buurt van het hotel, bezienswaardigheden etc. Het kan je zelfs voorzien van de informatie van het thuisfront zoals de tijd om niet je familie midden in de nacht wakker te bellen of belangrijk nieuws wat je echt niet wilt missen. The sky's the limit Deze functionaliteiten van slimme horloges zijn de eerste die zo in de gedachten opkomen, maar dit betekent niet dat dit de enige zijn… Draagbare technologie is niet beperkt tot slimme horloges. Er is nog niets te vertellen over wat voor vorm draagbare toestellen uiteindelijk aan zullen nemen; ongetwijfeld zullen er passende apparaten en applicaties komen voor de reisbranche.

Mobiele apparaten in de reisbranche

Mobiele apparaten in de reisbranche

Mobiele telefoons zijn tegenwoordig meer dan alleen een communicatie toestel. Smartphones en andere mobiele toestellen hebben de manier waarop mensen winkelen, naar informatie zoeken en met elkaar communiceren radicaal veranderd. De impact van Smart devices is groot voor elke branche, de reisbranche niet uitgezonderd. Meer dan een miljoen mensen reizen over de hele wereld, waardoor de reisbranche invloed heeft op vele economieën (zowel direct als indirect). Meer dan een miljard mensen hebben in 2012 een internationale reis gemaakt volgens de World Travel and Tourism Council. De meeste reizigers hebben een Smartphone waarmee ze alle informatie omtrent hun boeking, bestemming, weer etc. kunnen bekijken. Een onderzoek van Nielsen over reis-gerelateerde zoekopdrachten laat zien dat deze zoekopdrachten het op twee na hoogste follow-up acties krijgt. Met het opkomende (gratis) Wi-Fi tijdens vluchten, is er een enorme kans voor bedrijven om in elk stadium in contact te komen met de reiziger, hem op de hoogte te houden en te vermaken. De mobiele reisbranche sales zullen waarschijnlijk meer dan verdrievoudigen tussen 2014 en 2018 en goed zijn voor bijna 30% van alle digitale sales omtrent de reisbranche. Nu mobiele aankopen voor de meeste gebruikers steeds normaler worden, zullen ze er ook minder moeite mee hebben om grotere aankopen via mobiel te gaan doen. In 2013 heeft gemiddeld 40% van de digitale reizigers hun reis via hun tablet or smart Phone gepland. Bijna 25% van de digitale reizigers koopt hun reis met hun mobiele telefoon. Volgens JiWire, een toonaangevend advertentie platform, is 52% van de boekingen in het laatste kwartaal van 2013 via een mobiel toestel gedaan. Wat dus betekent dat Smartphones en tablets groter zijn geworden dan de normale desktop computer. Volgens een trendonderzoek van Airline IT uit 2013 biedt momenteel meer dan 50% van de vliegtuigmaatschappijen het zoeken van vluchten, inchecken en boarding passen aan via mobiele telefoons. In 2016 plant meer dan 60% van de vliegtuigmaatschappijen nieuwe mobiele functionaliteiten zoals het opnieuw boeken van een vlucht, je missende bagage melden en de status van je bagage volgen. In 2016 zal 83% van de maatschappijen mobiel boarden aanbieden, 62% via een derde partij zoals Apple’s Passbook en 41% verwacht al gebruik te maken van de NFC techniek voor boarding passen. De mogelijkheid om je route real time te plannen vanaf de planning, het boeken, check-ins, autoverhuur, hotels en nog veel meer heeft aanzienlijke invloed op gebruik van slimme toestellen. De mobiele wereld groeit snel en het is duidelijk dat de mensen het gebruik van hun desktop computer minder belangrijk vinden.

Reizen over 10 jaar...

Reizen over 10 jaar...

In de komende 10 jaar zal een nieuwe generatie steeds belangrijker worden voor de gehele reisindustrie. Deze generatie is geboren tussen de vroege jaren 80 en midden 90 en heten de Millennials. Ze zijn opgegroeid in een tijdperk van mobiele toestellen, social media en de rest van het internet. Informatie is overal te verkrijgen en niemand snapt dat beter dan deze generatie. Ze gebruiken dit om hun hele leven makkelijker te maken en ook om ontspannender te reizen. Slim reizen Voordat je van huis weggaat richting het vliegtuig, loop je naar de koelkast toe en laat het weten dat je op vakantie gaat. Op de dag dat je weer terugkomt zal je koelkast automatisch een bestelling plaatsen met de producten die nodig zijn op basis van je eetpatroon. Zodra je dit gedaan hebt ontvang je meteen een notificatie op je nieuwe Smart Ring die laat weten dat je Uber Taxi over ongeveer 10 minuten voor de deur staat om je naar het vliegveld te brengen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen ontvang je automatisch een push notificatie op je telefoon met het gate nummer waar je heen moet gaan om je bagage in te checken. Met behulp van alle nieuwe technologie zal het niet langer dan een paar seconden duren om langs de douane te komen. Onder andere biometrische technologie en het gebruik van je smart Phone zullen dit versoepelen. Zodra je voorbij de douane bent komt er meteen een nieuwe push notificatie binnen van een van de tax free shops met een mooie aanbieding. De winkel helpt je er aan herinneren om niet te vergeten zonnebrand te kopen; de zonnebrand die je vorig jaar voor de zomervakantie gekocht hebt is nu speciaal voor jou in de aanbieding! Terwijl je op je vlucht aan het wachten bent, kom je er achter dat je vergeten bent om de verwarming thuis uit te zetten.. Je logt via je mobiele telefoon in op je Nest app en laat weten dat je op vakantie bent. Automatisch past het lichtplan zich aan waardoor de lichten ’s avonds vanzelf aan gaan. De verwarming gaat uit en zal automatisch aangaan als je weer terug komt. Door onvoorziene problemen duurt de vlucht wat langer dan gepland, maar geen probleem: de vertraging wordt automatisch doorgegeven aan de autoverhuur en het geboekte hotel. Alles zal klaar staan op het moment dat jij aankomt. Bij aankomst wordt je bagage automatisch naar de huurauto gebracht, die al klaar staat bij de uitgang van het vliegveld. Met je smart Phone en vingerafdruk kan je de auto openmaken en naar het hotel rijden. Verdwaald in de straten van Barcelona zal je navigatie je automatisch de weg wijzen naar het hotel.. Wat is er beter dan je reis te beginnen zonder jezelf ergens druk om te maken? Mensen veranderen Niet alleen de technologie verandert snel, maar ook de mensen veranderen. De Millennials zien de nieuwste technologie als de persoonlijke assistent. Ze gebruiken het om in contact te blijven met vrienden en familie, om al hun afspraken te onthouden, hun to-do lijst up to date te houden en te vertellen wanneer ze waar moeten zijn en hoe daar te komen. Een nieuw onderzoek, “The Future of Travel”, van Expedia maakt duidelijk dat de nieuwe generatie zich het meeste druk maakt om de beschikbaarheid van gratis Wi-Fi voor het plaatsen van sociale updates en gebruiken hun smart Phone om bezichtigingen te boeken of reisinformatie op te halen. Wat interessant is, is dat deze groep jonge mensen werk en plezier steeds meer door elkaar heen halen. Ze voelen zich op hun gemak met de wazige lijnen rondom werk en privé en hebben hier geen moeite mee. Ze controleren hun e-mail voordat ze gaan slapen en meteen zodra ze wakker worden. Voor hun is het niet meer dan logisch om een zakentrip te combineren met vrijetijdsbestedingen. Waar moeten we rekening mee houden? Het belangrijkste woord voor de komende paar jaar is samenwerking. Samenwerken met alle partijen in de reisbranche om alle informatie bij elkaar te krijgen en uit te wisselen. Met al deze data kunnen patronen gevonden worden in het gedrag van de reizigers. Dit is dé manier om een olifanten pad te vinden naar de klant toe. Een rechtstreekse en korte weg in het reisproces naar volledige klanttevredenheid. Sound of Data is continu bezig met het innoveren en vooruit blijven lopen op al deze technologische ontwikkelingen.  

We are happy to welcome Jordi at Sound of Data

We are happy to welcome Jordi at Sound of Data

Hello World! As of April 14th I started as Senior System Engineer at Sound of Data. For those who do not know me let me tell you a little bit about myself: I am 33 years old and I live in Utrecht. In the last couple of years I have gained experience in several project leader/project manager roles. I was responsible for a small VoIP/telecom operator network as a network engineer. I’ve come to know Sound of Data as an informal company where people with different backgrounds create innovative products. My focus at Sound of data will be to technically expand the telecom/VoIP solutions Sound of Data offers already! I’d say let's do it!!! The world is moving so fast that the man who says it can't be done, is generally interrupted by one who is doing it!

Pimp the Office continues…

Pimp the Office continues…

We hereby introduce our new Ping Pong table! We always wanted something extra fun and especially active to do within our office and therefore found our argument to have a Ping Pong table: It will increase our concentration It will make us more alert It stimulates our brain function that will improve our creativeness It will have an effect on our tactical thinking Our hand / eye coordination will improve (never learned in kindergarten!) We will get fit (lack of aerobics sitting behind our desks) It makes us even more social and interactive It’s fun! Because we can!

Party on with the Schiphol airport app!

Party on with the Schiphol airport app!

For the third consecutive year the Schiphol App has been awarded as the 'Best Mobile App' in the airport category by The Moodie report. The annual Moodie Awards, or the Oscars in Digital, Mobile and Social media, are one of the most prestigious award ceremonies in the industry. We would like to congratulate our customer Schiphol Airport and our partner M2Mobi in winning the award! Three in a row!! (Obviously we at Sound of Data also feel some pride as well as we power the notification engine in the apps).