Bel ons nu English

Leer ons kennen

Niet lullen, maar poetsen. Deze uitspraak past perfect bij onze Rotterdam roots. We komen liever in actie dan dat we ergens alleen maar over praten. Daarom zoeken we continu naar manieren om de klantenservice bereikbaarheid te verbeteren. We automatiseren waar het kan en zorgen dat het persoonlijk is waar het nodig is.

Jos van Loo en Thomas Hazelaar

Management Team (v.l.n.r.): Jos van Loo (CEO) en Thomas Hazelaar (Chief Technical Officer).

Voting Sound of Data

Hoe het begon

Sound of Data is begin jaren 90 opgericht door de vader van onze huidige CTO. Ver voor de tijd van mobiele telefoons en toen iedereen nog met een vaste telefoon belde. Toen je nog een brief naar de klantenservice stuurde in plaats van een e-mail. De social media van nu bestond toen nog niet.

Grote Nederlandse televisieprogramma’s maakten toen al gebruik van ons platform om hoge volumes van telefonische stemmen te verwerken en om te voorkomen dat het telefonienetwerk platging. Google maar eens op het Henny Huisman-effect. Je kon toen onze servicelijnen bellen voor de exacte tijd, het weerbericht en om een wekker te zetten. Dat waren nog eens tijden!

Technologie staat niet stil

Sinds die tijd is technologie enorm geëvolueerd en Sound of Data ook. Terug naar vandaag de dag! Grote corporate merken, mediabedrijven en goede doelen optimaliseren hun klantenservice bereikbaarheid en interacties met onze oplossingen. Over alle kanalen, waar ook ter wereld.

Hun klantenservice vertrouwt op onze kennis en expertise als het aankomt op infrastructuur en telefonische bereikbaarheid. Ze gebruiken Talk om van het telefoniekanaal een online kanaal te maken en een omnichannel klantcontact platform om interacties van de verschillende kanalen te beheren. My Sound of Data en onze conversational/CX oplossingen geven de inzichten en statistieken die ze nodig hebben om slimme beslissingen te maken en de efficiency van hun interacties te verbeteren.

Sound of Data voice channel expert
Sound of Data Rotterdam Erasmusbrug

Focus op waar je goed in bent

Net als begin jaren 90 zijn we nog steeds in Rotterdam gevestigd en een particulier bedrijf. Onze klanten noemen ons proactief en servicegericht. Hebben ze een probleem? Dan weten ze dat wij het oplossen. Op ieder moment van de dag. Denken we dat iets beter kan, dan vertellen we ze dat. Daarom zijn velen al jaren klant en scoorden we een NPS van 85 in ons meest recente klanttevredenheidsonderzoek.

Daarom blijven we innoveren zodat onze klanten kunnen focussen op waar zij het beste in zijn. De beste klantenservice leveren. Zonder technische zorgen.

"Met een tool als Talk maken we van klantenservice een moneymaker. Het stelt ons in staat te meten hoe telefonie bijdraagt aan online conversie. Ik kan geen betere mix van klantcontact, sales en marketing bedenken."

Kaspersky featured story
Customer Story

"Bij Ticketmaster hebben we regelmatig telefonische pieken wanneer de verkoop van populaire concerten begint. Met Sound of Data’s piekoplossing kunnen we deze pieken zelf managen, zelfs als 3.000 bellers ons tegelijkertijd proberen te bereiken. Geen andere leverancier kan zo’n betrouwbare dienst zo makkelijk leveren."

ticketmaster concert tickets bw
Customer Story

"Zonder enige moeite van onze kant hebben we een enorme conversieverhoging gerealiseerd tijdens de pilot van Cruise Control. En het bespaart ons ook nog eens een hoop tijd aan monitoring."

dutch postcode lottery nationale postcode loterij
Customer Story

""We werken al meerdere jaren samen met Sound of Data voor onze oplossingen waar telefonie onderdeel van uitmaakt. Hierbij zijn zij onze partner voor inkomende en uitgaande telefonie en het beheer van een aantal premium servicenummers. Deze samenwerking bevalt zeer goed. Het is snel schakelen met de medewerkers van Sound of Data en ze denken met ons mee. Goede technische expertise en stabiele dienstverlening die belangrijk is voor onze dienstverlening.""

Meer over premium servicenummers
Datacenter Sound of Data

Altijd verzekerd van

Voldoen aan wetgeving

Je internationale klantenservice telefoonnummers voldoen altijd aan de lokale wetgeving.

Foutloze routeringen

Je inkomende telefoontjes komen automatisch bij het juiste contact center terecht.

Volledige controle

Je hebt volledige controle over je inkomende telefoongesprekken en 24/7 toegang tot al je klantenservice telefoonnummer statistieken en dashboards.

Altijd te combineren

Onze diensten zijn altijd te combineren met je huidige infrastructuur en contact center software. Onze kracht is dat we flexibel en veelzijdig zijn.

Geen beperkingen

Je hebt geen last meer van capaciteits- en routeringsbeperkingen die ontstaan door de infrastructuur van de lokale telecom.

24/7 monitoring

Je nummers en routeringen worden 24/7 gemonitord door onze systemen en expert medewerkers.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.